Jedynie prawda jest ciekawa


Lista starających się o miejsce na multipleksie zamknięta

14.03.2013

Telewizja ma w wyscigu o miejsce na multipleksie tylko jednego konkurenta – Wieczorną.pl z Zielonej Góry. Zamknięto już listę chętnych na miejsca na MUX-1 - poinformowała Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji.

Konkurs na ostatnie cztery miejsca na MUX-1 KRRiT ogłosiła pod koniec ubiegłego roku. Rada zdecydowała, że znajdą się na nim programy: społeczno-religijny, filmowy, edukacyjno-poznawczy oraz dla dzieci w wieku od 4 do 12 lat. W konkursie mogli wystartować zarówno nowi nadawcy, jak i ci, którzy już posiadają koncesje na nadawanie programu drogą satelitarną.

Według informacji przekazanych przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji najwięcej wnioskodawców - ośmiu - ubiega się o miejsce dla programu o charakterze edukacyjno-poznawczym. Jest wśród nich m.in. spółka Apella (wg mediów spółka jest większościowym udziałowcem spółki Fratria - wydawcy pisma "Sieci"), katowicka spółka TVS (nadawca programu TVS), 4fun Media (nadawca tematycznych kanałów telewizyjnych 4fun.tv, RBL.TV  i TV Disco), TV Spektrum, Media Works (spółka zależna Platformy Mediowej Point Group, wydawcy m.in. tygodników "Wprost i "Do Rzeczy"), Edusat, TVR (nadawca programu TVR) i Discovery Communications Europe.

Czterech nadawców ubiega się o umieszczenie w sygnale MUX-1 programu filmowego: Telewizja Polsat (nadawca m.in. programu Polsat Film), Stopklatka (jak informowały media, większościowym udziałowcem Stopklatki jest spółka Kino Polska TV; jeśli Stopklatka uzyska koncesję, jej akcje ma nabyć Agora, wydawca m.in. "Gazety Wyborczej"), TV Film i Mediasat (nadawca programu Tele5). W postępowaniu o udzielenie koncesji dla programu dla dzieci w wieku 4-12 lat uczestniczy dwóch nadawców: Telewizja Polska i Telewizja Polsat.

Dwie oferty dotyczą programu o charakterze społeczno-religijnym. Złożyły je: fundacja Lux Veritatis - nadawca TV Trwam oraz spółka Wieczorna.pl z Zielonej Góry. Z konkursu na ten program na początku marca wycofała się Platforma Mediowa Point Group. Prezes PMPG Michał Lisiecki tłumaczył, że spółka ustępuje na rzecz TV Trwam.

Zgodnie z treścią ogłoszeń o konkursie, program społeczno-religijny będzie zawierał "transmisje i relacje z nabożeństw i uroczystości religijnych, wydarzeń z życia Kościoła i społeczeństwa, edukował w zakresie historii i współczesności chrześcijaństwa w duchu nauczania Stolicy Apostolskiej i jedności z Episkopatem Polski. Audycje poświęcone tematyce religijnej będą propagowały tolerancję i treści ekumeniczne oraz działania w duchu dialogu międzyreligijnego.

Audycje będą wskazywać wartości, wspierać rozwój człowieka i rodziny w wolnym, demokratycznym społeczeństwie".

Program dla dzieci ma - poprzez różne audycje, m.in. bajki, przedstawienia teatralne, audycje edukacyjne oraz filmy fabularne, animowane i dokumentalne - ułatwiać poznawanie świata, wspomagać "wszechstronny rozwój" tej grupy odbiorców, "wskazywać wzorce" i wspierać opiekunów w rozwiązywaniu problemów wychowawczych. Telewizja Polska w styczniu zapowiedziała ubieganie się o miejsce dla swojego kanału dla dzieci pod nazwą "TVP ABC". W programie filmowym mają znaleźć się głównie produkcje polskie lub różnorodne filmy kina światowego - fabularne, dokumentalne i animowane.

"Program zawierać będzie także inne audycje poświęcone współczesnej kinematografii oraz historii kina polskiego i światowego (sylwetki twórców, relacje z festiwali i inne), a także audycje z zakresu edukacji filmowej i medialnej" – informowała KRRiT.

Ostatni to program edukacyjno-poznawczy. Ma prezentować filmy, reportaże oraz inne audycje z takich dziedzin jak: nowe technologie i wynalazki, gospodarka, kultura i historia cywilizacji świata oraz o tematyce podróżniczej, etnograficznej, geograficznej, przyrodniczej i ekologicznej.

Dotąd uruchomiono w Polsce trzy multipleksy. Na MUX-3 nadawane są programy: TVP1, TVP2 HD, TVP Info, TVP Kultura, TVP Historia, TVP Polonia. Na MUX-2 dostępne są: Polsat, Polsat Sport News, TVN, TVN7, TV Puls, TV Puls 2, TV4. TV6. Na MUX-1 obecne są: TVP1 HD, TVP2, TVP Info, Polo TV, ESKA TV, ATM Rozrywka TV i T-TV.

Na MUX-1 programy publicznej telewizji znajdują się czasowo - zgodnie z harmonogramem wdrażania cyfrowego nadawania TVP ma je zwolnić nie później niż 27 kwietnia 2014 r. Zastąpią je programy wybrane w konkursie przez KRRiT.

Cztery inne miejsca na tym multipleksie KRRiT rozdysponowała w zakończonym w kwietniu 2011 r. konkursie. Zwyciężyli wówczas: Kino Polska TV, Eska TV, ATM Grupa i Stavka. W lipcu 2011 r., po rezygnacji spółki Kino Polska TV z koncesji na nadawanie, KRRiT zdecydowała, że program Kino Polska Nostalgia zastąpi Polo TV - program z polską muzyką. 

PAP/ Slaw

[FOTO: wPolityce.pl]

Warto poczytać

  1. plazyn20082018 20.08.2018

    „To musi być partnerstwo a nie fasada demokracji”. Kacper Płażyński o współpracy z radami dzielnic w Gdańsku

    Kacper Płażyński podczas konferencji prasowej podsumował akcję „Gdańsk jest dla wszystkich”. Przez okres lipca i sierpnia, kandydat PiS na prezydenta Gdańska odwiedzał gdańskie dzielnice, aby poznać problemy, z którymi muszą się mierzyć gdańszczanie.

  2. 1270skornikowane 20.08.2018

    Kto stoi za „polskimi ekologami”. Nazwiska zaskakują

    Przekop Mierzei Wiślanej i rozbudowa portu w Elblągu były jednymi z pierwszych strategicznych decyzji inwestycyjnych podjętych przez rząd PiS.

  3. 1270northstream2spokt 20.08.2018

    Czaputowicz: uważamy, że Nord Stream 2 jest szkodliwy i stawia w bardzo trudnej sytuacji Ukrainę

    Uważamy, że gazociąg Nord Stream 2 ma wymiar geopolityczny, jest szkodliwy i stawia w bardzo trudnej sytuacji Ukrainę - podkreślił w poniedziałek szef MSZ Jacek Czaputowicz.

  4. 1270dopalaczestop 20.08.2018

    Walka z dopalaczami będzie skuteczniejsza. Nowe przepisy od wtorku

    Od wtorku walka z dopalaczami ma być skuteczniejsza. Tego dnia zaczną obowiązywać przepisy mówiące, że za posiadanie znacznych ilości dopalaczy grozić będzie do trzech lat więzienia, a za handel nimi do 12 lat.

  5. kurski-vs-lis-20082018 20.08.2018

    Kurski wytacza proces Newsweekowi. „TVP pozywa tą szczujnię i damskiego boksera Tomasz Lisa”

    Prezes TVP Jacek Kurski idzie na wojnę z Tomaszem Lisem. Telewizja Polska pozywa „Newsweek” za podawania fałszywych informacji na temat stacji

  6. piotrn20082018 20.08.2018

    Piotr N. usłyszał kolejne zarzuty. Jechał samochodem bez przeglądu, ubezpieczenia i prawa jazdy

    - Policja z Konstancina-Jeziorny skierowała do sądu wniosek o ukaranie Piotra N. za trzy wykroczenia.

  7. siemoniak-rabiej-i-duda-20082018 20.08.2018

    Kolejny fake news? Pracownik kancelarii prezydenta prostuje manipulacje opozycjonistów

    Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej Andrzej Duda wspólnie z małżonką odbywają służbową wizytę w Australii oraz Nowej Zelandii. Celem podróży była m.in. rozmowa z premierem Australii Malcolmem Turnbullem na temat poszerzenia współpracy wojskowej pomiędzy krajami

  8. 1270adamowiczgdans 20.08.2018

    Adamowicz tłumaczy swoją decyzję dotyczącą obchodów na Westerplatte „Została źle przekazana ministrowi Błaszczakowi”

    Będzie wojsko, wojsko zawsze miało być - powiedział w poniedziałek w "Radiu Gdańsk" prezydent Gdańska Paweł Adamowicz odnosząc się do programu uroczystości 1 września na Westerplatte dla uczczenia 79. rocznicy wybuchu II wojny światowej

Wiadomości ze świata

więcej
CS158fotoMINI

Czas Stefczyka 158/2018

PDF (16,14 MB)

pobierz najnowszy numer
archiwum numerów

Facebook