Jedynie prawda jest ciekawa

Gorące tematy:

Russia Today żąda przeprosin od Kerry'ego

25.04.2014

Finansowana przez Kreml anglojęzyczna rosyjska telewizja Russia Today szykuje list protestacyjny do amerykańskiego Departamentu Stanu, w którym domaga się przeprosin od szefa amerykańskiej dyplomacji Johna Kerry’ego.

Czym zawinił Kerry? Nazwał stację „tubą propagandową Kremla”. „Tuba propagandowa, którą jest finansowana przez rosyjskie państwo stacja telewizyjna Russia Today robi co może, by promować fantazje prezydenta Putina na temat tego, co dzieje się na Ukrainie. Poświęcają niemal cały czas antenowy, by zniekształcać rzeczywistość” – oświadczył Kerry w czwartek na briefingu prasowym poświęconym sytuacji na Ukrainie.

Oraz dodał, że „żaden rosyjski urzędnik, ani żadna telewizja nawet nie zająknęła się na temat sposobów deeskalacji konfliktu na Ukrainie”. Russia Today zdecydowanie odpiera zarzuty amerykańskiego sekretarza stanu. I czuje się urażona. Redaktor naczelna telewizji Margarita Simonjan powiedziała, że kanał przygotowuje list, w którym żąda przeprosin od Departamentu Stanu i wyjaśnień.

„Planujemy wystosowanie oficjalnego pisma do Departamentu Stanu z prośbą o wskazanie przykładów, kiedy RT zniekształcała fakty" - powiedziała Simonjan. „To niefortunne, kiedy szef Departamentu Stanu wie tak mało na temat tego, co dzieje się na Ukrainie” - dodała.

Do słów Kerry’ego odniósł się także szef rosyjskiej dyplomacji Siergiej Ławrow. „Uwagi Kerry’ego zostały wygłoszone w tonie godnym prokuratora i obraźliwym” – powiedział Ławrow. Oraz dodał, że USA usiłują „zniekształcić wydarzenia na Ukrainie”. „To oni kierują tym show” – grzmiał.

Według niego Kerry zaatakował Russia Today także dlatego, bo stacja stanowi „poważną konkurencję dla CNN, BBC i innych zachodnich nadawców”.

Ryb, Reuters, Russia Today

Fot. [PAP/epa]

 


Słowa kluczowe:

USA

,

rosjanie

,

media

,

Ukraina

CS141fotMINI

Czas Stefczyka 141/2017

PDF (4,89 MB)

pobierz najnowszy numer
archiwum numerów

Facebook