Jedynie prawda jest ciekawa

Gorące tematy:

Mołdawia zakazuje kremlowskiej propagandy

07.07.2014

Mołdawska Rada Koordynacyjna ds. Radia i Telewizji zakazała emisji programów rosyjskiej telewizji Rosija 24 do 15 stycznia 2015 r. Za brak obiektywizmu – donosi Radio Svoboda.

„Prezentowany jest tylko jeden punkt widzenia, szczególnie ws. Ukrainy. Jest tylko jedno źródło informacji. Nie powinno być takich kanałów telewizyjnych w Mołdawii” - uzasadnił decyzję Rady jej członek, Dinu Cokan.

Z inicjatywą ograniczenia transmisji rosyjskich telewizji przez mołdawskie sieci kablowe wystąpiła przewodnicząca współrządzącej Mołdawią Partii Liberalno-Reformatorskiej Anna Gucu. Decyzja Mołdawii wywołała nerwową reakcję Rosji.

„To narusza prawo obywateli do swobodnego dostępu do informacji, czyli jedną z podstawowych europejskich zasad demokratycznych” - napisał w specjalnym oświadczeniu rosyjski MSZ i zagroził, że ten krok będzie miał następstwa w stosunkach rosyjsko-mołdawskich.

„Jest ewidentne, że Mołdawia podjęła tą decyzję na fali euforii w następstwie ratyfikacji umowy stowarzyszeniowej z UE. Nie możemy na to pozwolić” - dodał resort spraw zagranicznych. Wicepremier Rosji Igor Szuwałow otwarcie zagroził władzom w Kiszyniowie wykluczeniem ze Wspólnoty Niepodległych Państw (WNP).

„Euroazjatycka Rada Ekonomiczna podejmie 16 lipca decyzję co do ewentualnego zawieszenia członkostwa Mołdawii w WNP. Będzie to miało poważne gospodarcze konsekwencje dla Kiszyniowa” - powiedział Szuwałow.

Kiszyniów podpisał umowę stowarzyszeniową z UE 27 czerwca i ratyfikował ją w ubiegły piątek. Teraz obawia się, że Kreml w zemście będzie usiłował wzorem Krymu anektować separatystyczny region Naddniestrze, którego władze nie kryją chęci przyłączenia regionu do Rosji.

Ryb, Radio Svoboda, ITAR Tass

Słowa kluczowe:

Mołdawia

,

Rosja

,

telewizja

,

propaganda

,

Kreml

CS141fotMINI

Czas Stefczyka 141/2017

PDF (4,89 MB)

pobierz najnowszy numer
archiwum numerów

Facebook