Jedynie prawda jest ciekawa

Gorące tematy:

„Wyborcza” odcięta od rządowych pieniędzy

08.12.2015

Wydająca „Gazetę Wyborczą” grupa medialna Agora w latach 2010-2014 tylko z reklam i ogłoszeń rządowych miała 5 mln zł – najwięcej ze wszystkich koncernów medialnych. Rząd Beaty Szydło zakręci kurek z ministerialnymi reklamami i ogłoszeniami dla mediów głównego nurtu.

Najwięcej stracić może „Gazeta Wyborcza”, która z rządowych ogłoszeń w ciągu czterech lat zarobiła ponad 5 mln złotych - podaje "Gazeta Polska Codziennie".

Skończyły się lata faworyzowania gazety Michnika, gdyż jak zapowiada „Gazeta Polska Codziennie”, będą zmiany w przyznawaniu rządowych zleceń na ogłoszenia.

Za czasów rządów PO-PSL ministerstwa najchętniej reklamowały się w Agorze, która w ciągu czterech lat zarobiła 5 mln złotych. Na drugim miejscu znalazła się spółka Gremi Bussines Comunication wydająca m.in. „Rzeczpospolitą” (zarobiła 3,5 mln zł), na trzecim miejscu był niemiecko-szwajcarski koncert medialny Axel Springer (wydawca „Faktu”) zarabiający na rządowych reklamach 3,2 mln zł.

- Lada moment skończy się królowanie „Wyborczej”. (…) Idą czasy sprawiedliwości - wyjaśnia w rozmowie z gazetą poseł Marek Matuszewski z parlamentarnego zespołu obrony wolności słowa.

To jednak nie koniec Państwowy Instytut Sztuki Filmowej nie szczędził pieniędzy na film o Adamie Michniku. Tak hojny nie był jednak w przypadku filmu o rodzinie Ulmów czy na temat katastrofy smoleńskiej.

mmil/ Gazeta Polska Codziennie

[Fot. Fratria]

Warto poczytać

CS141fotMINI

Czas Stefczyka 141/2017

PDF (4,89 MB)

pobierz najnowszy numer
archiwum numerów

Facebook