Jedynie prawda jest ciekawa


Sąd odrzucił skargę Lux Veritatis

04.04.2012

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie odrzucił skargę fundacji Lux Veritatis na bezczynność przewodniczącego Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji w postępowaniu dotyczącym przyznania miejsc na multipleksie cyfrowym - poinformowała KRRiT.

Skargę na bezczynność przewodniczącego KRRiT fundacja o. Tadeusza Rydzyka złożyła w związku z nierozpoznaniem wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy dotyczącej rozdysponowania miejsc na pierwszym multipleksie cyfrowym (MUX-1). Lux Veritatis starała się o miejsce dla Telewizji Trwam.

Skarga fundacji została złożona 11 stycznia 2012 r. - na kilka dni przed wydaniem przez KRRiT decyzji rozstrzygającej postępowanie odwoławcze. Krajowa Rada odrzuciła wówczas wszystkie odwołania złożone przez podmioty ubiegające się o miejsce na MUX-1, w tym odwołanie Lux Veritatis.

Jak poinformowała KRRiT, sąd administracyjny uznał, że fundacja popełniła błąd formalny w postępowaniu administracyjnym - przed złożeniem skargi nie wezwała KRRiT do usunięcia naruszenia prawa.

Krajowa Rada w komunikacie podkreśliła, że napływają do niej wnioski o udostępnienie w trybie ustawy o dostępie do informacji publicznej szczegółów na temat decyzji podjętych w postępowaniu dotyczącym rozdysponowania miejsc na MUX-1. Według KRRiT jest to niemożliwe.

KRRiT tłumaczy, że powodem takiego stanu rzeczy jest fakt, że decyzje Rady zawierają cytaty z wniosku koncesyjnego Lux Veritatis, a temu fundacja - jako jedyny z wnioskodawców - nadała klauzulę poufności.

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie rozpatrzy jeszcze jedną skargę fundacji o. Rydzyka, złożoną w postępowaniu dotyczącym rozdysponowania miejsc na MUX-1. Lux Veritatis pod koniec lutego zaskarżyła decyzję KRRiT odmawiającą przyznania jej miejsca dla TV Trwam.

Fundacja o. Tadeusza Rydzyka była jednym z 17 nadawców startujących w konkursie na cztery wolne miejsca na pierwszym multipleksie cyfrowym (MUX-1); Krajowa Rada rozstrzygnęła go w kwietniu ub.r. Wniosek Lux Veritatis został odrzucony, ponieważ - zdaniem KRRiT - „sytuacja finansowa fundacji nie wróżyła powodzenia przedsięwzięcia”.

Dotąd uruchomiono w Polsce trzy multipleksy. Zgodnie z ustawą o wdrożeniu naziemnej telewizji cyfrowej multipleks trzeci (MUX-3) został przeznaczony dla telewizji publicznej (TVP), drugi (MUX-2) - dla dotychczasowych, komercyjnych nadawców naziemnych, m.in. Polsatu i TVN, zaś multipleks pierwszy (MUX-1) - ostatni, który ruszył przed planowanym na lipiec 2013 r. wyłączeniem nadawania analogowego w Polsce - dla nowych nadawców.

Czasowo programy TVP zajmują też trzy miejsca na MUX-1. Zgodnie z harmonogramem wdrażania cyfrowego nadawania TVP ma je zwolnić nie później niż 27 kwietnia 2014 r., a przed końcem br. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji ma ogłosić na nie konkurs. W tym tygodniu KRRiT poinformowała o rozpoczęciu konsultacji społecznych w sprawie umieszczenia czterech kolejnych programów na MUX-1.

PAP
[fot.sxc.hu]

Warto poczytać

  1. schmidt-20072018 20.07.2018

    Schmidt usprawiedliwia akcję z bagażnikiem. Absurdalne tłumaczenie

    Posłanka Joanna Schmidt na antenie Polsat News odniosła się do ostatnich wydarzeń przed gmachem polskiego Sejmu. Parlamentarzystka zdecydowała się na przewiezienie dwóch osób w bagażniku swojego samochodu

  2. Petruflickr 20.07.2018

    Skandaliczny wpis Petru! Polityk zaatakował Annę Walentynowicz

    Sejm przyjął dziś większością głosów uchwałę w sprawie ustanowienia roku 2019 Rokiem Anny Walentynowicz.

  3. nurowska20072018 20.07.2018

    To są plany totalnych? Nurowska: "Zrobiłam laleczkę Piotrowicza, wbijam szpilki". Odpowiedź Agnieszki Holland szokuje

    Sympatyzująca z KOD-em polska pisarka Maria Nurowska postanowiła kolejny raz włączyć się w polityczny spór toczący się w Polsce.

  4. duda08032018 20.07.2018

    Prezydent zapowiedział 2-dniowe referendum ws. zmian w Konstytucji

    Prezydent RP Andrzej Duda na piątkowej konferencji zapowiedział dwudniowe referendum dotyczące zmian w konstytucji, które ma się odbyć w dniach 10-11 listopada

  5. 1270zamkniete3opaze 20.07.2018

    Odrażająca manipulacja polskojęzycznej niemieckiej gazety

    To już wyższy poziom manipulacji. Dziennikarze „Gazety Wrocławskiej” z należącej do niemieckiego koncernu grupy Polska Press udowodnili, że im nie jest wszystko jedno. Kto według nich odpowiada za plagę sinic i pozamykane polskie plaże? Wiadomo – PiS

  6. sasin-gersdorf-20072018 20.07.2018

    Sasin w mocnych słowach o Gersdorf: Jest emerytką, czy się jej to podoba, czy też nie

    Dotychczasowa I prezes Sądu Najwyższego Małgorzata Gersdorf jest dzisiaj emerytką i powinna korzystać z wolnego czasu - powiedział w piątek w "Sygnałach dnia" w PR3 szef Komitetu Stałego Rady Ministrów Jacek Sasin

  7. protest-20072018 20.07.2018

    Akt wandalizmu w trakcie protestu. Jego uczestnicy domagają się "sądu ostatecznego"

    "Czas na sąd ostateczny" - taki napis wykonany sprayem umieścili w nocy z czwartku na piątek na elewacji budynku sejmowego protestujący pod gmachem parlamentu

Wiadomości ze świata

więcej
CS157fotoMINI

Czas Stefczyka 157/2018

PDF (9,17 MB)

pobierz najnowszy numer
archiwum numerów

Facebook