Jedynie prawda jest ciekawa

Gorące tematy:

Miliony dla Sekielskiego

02.08.2012

3,5 mln zł - tyle ma kosztować program Tomasza Sekielskiego, który z TVN-u przeszedł do TVP1. Umowa przygotowana przez Zarząd TVP SA przewiduje produkcję od razu 45 odcinków jego programu - informuje "Gazeta Polska Codziennie".

Jak informuje dziennik była gwiazda TVN-u będzie miała w Jedynce własny program pod roboczym tytułem "Obywatel Sekielski". Oficjalnie wiadomo o nim jedynie tyle, że wystartuje w najlepszym paśmie  na antenie TVP1 dopiero w styczniu  2013 r. Ale,  jak ustaliła  gazeta,  prezes TVP Juliusz Braun nakazał zawrzeć umowę na produkcję tego cyklu z ponad półrocznym wyprzedzeniem.

Jak informuje GPC szczegółami umowy zainteresowała się Rada Pracownicza.

Dlaczego umowa opiewa od razu na 45 odcinków? W jakiej to sytuacji stawia TVP, jeśli program nie zbierze widowni? – zapytała.  I zwróciła zarządowi uwagę, że telewizja musi pozostawić sobie furtkę na wypadek potrzeby wcześniejszego zakończenia emisji (np. z powodu słabych wyników oglądalności). W odpowiedzi otrzymała pouczenie: „Wiele elementów polityki programowej Telewizji Polskiej stanowi tajemnicę handlową spółki, m.in. szczegóły umowy TVP SA z panem Tomaszem Sekielskim i nie mogą być upubliczniane”.

– Żaden nowy program nie wchodzi od razu z umową na 45 odcinków, zwłaszcza z dziennikarzem, który dopiero zaczyna pracę w TVP. Najpierw robiony jest program pilotażowy, potem zawierana jest umowa na parę odcinków, a na końcu ewentualnie na dłużej –  tłumaczy w rozmowie z GPC Mariusz Jeliński, rzecznik Związku Zawodowego Pracowników Twórczych „Wizja”. Jak informuje gazeta  związek „Wizja” otrzymał już oficjalne potwierdzenie z grona kierownictwa firmy, że umowa z Sekielskim jest już podpisana i opiewa na 3,5 mln zł, co oznacza, że na jeden odcinek przypadnie ok 75 tys. złotych. Wg GPC w obecnej ramówce żaden program publicystyczny nie ma takiego budżetu. – To oburzająca suma, zwłaszcza że od września będą nowe redukcje płac o 10 proc. – dodaje rzecznik „Wizji”.

Jak przypomina gazeta, w czerwcu prezes TVP podjął bezprecedensową decyzją o zwolnieniu z klauzuli konkurencyjności pracowników wynagradzanych w systemie czasowo-honoracyjnym - a to w związku z "ograniczeniem produkcji telewizyjnej spowodowanej trudną sytuacją finansową spółki. Jak poinformowała GPC rzecznik TVP Joanna Stempień - Rogalińska, zeszły rok TVP zamknęła ze stratą 88 mln 513 tys. zł.

ansa/GPC

[fot.wikipedia]


Warto poczytać

Facebook