Jedynie prawda jest ciekawa

Ukraińskie media w rękach 27-latka

24.06.2013

Największy medialny koncern na Ukrainie został kupiony przez 27-letniego gazowego biznesmena blisko związanego z prezydentem Janukowyczem. W Kijowie huczy od spekulacji, że to ruch przedwyborczy. Redaktor naczelny "Forbes'a" podał się do dymisji.

UMH Group zatrudnia ponad 4 tys. osób i jest w posiadaniu ponad 50 marek medialnych na Ukrainie i Rosji. Wśród wydawanych tytułów jest m.in. "Forbes" i "Vogue" oraz największe ukraińskie portale. Koncern działa też prężnie na rynku telewizyjnym i radiowym.

Ten największy ukraiński koncern medialny został właśnie kupiony od Borysa Łożkina przez 27-letniego biznesmena Siergieja Kurczenko, który do tej pory działał głównie na rynku gazowym.

Kurczenko kupił w ubiegłym roku klub piłkarski Metalist Charków. Rosyjskie i ukraińskie media ujawniały wówczas jego bliskie powiązania z otoczeniem prezydenta Ukrainy Wiktora Janukowicza.

W Kijowie mówi się, że przejęcie UMH Group przez Kurczenkę ma związek z wyborami prezydenckimi, które na Ukrainie mają się odbyć w 2015 roku. Największe ukraińskie kanały telewizyjne też należą do ludzi z otoczenia prezydenta.

Przejęcie mediów przez gazowego biznesmena ma już pierwsze skutki. Redaktor naczelny ukraińskiej wersji miesięcznika „Forbes” Władimir Fedorin podał się do dymisji, a w swoim oświadczeniu napisał: "Uważam, że kupujący kierował się jednym z trzech celów (albo wszystkimi na raz): zamknąć usta dziennikarzom przed wyborami prezydenckimi, poprawić swoją reputację, wykorzystać gazetę do osiągnięcia celów, nie mających nic wspólnego z biznesem medialnym".

Nie podano informacji o wartości transakcji.

mall / press.pl
[Fot. YouTube]
Słowa kluczowe:

koncern

,

media

,

Ukraina

,

Rosja

CS145fotMINI

Czas Stefczyka 145/2017

PDF (8,85 MB)

pobierz najnowszy numer
archiwum numerów

Facebook