Jedynie prawda jest ciekawa


Point Group ustępuje TV Trwam

02.03.2013

Z konkursu koncesyjnego o kanał społeczno-religijny na multipleksie cyfrowym wycofała się Platforma Mediowa Point Group S.A.- poinformował serwis Wprost.pl. Prezes PMPG Michał Lisiecki tłumaczy, że spółka ustępuje na rzecz TV Trwam.

Jak czytamy w komunikacie, spółka złożyła ofertę w momencie, gdy jej zarząd uzyskał informacje, że telewizja Trwam nie będzie występować o tę częstotliwość. Telewizja ojca Tadeusza Rydzyka ostatecznie jednak przystąpiła do konkursu. "Szanując jej dorobek oraz dorobek i zaplecze społeczne jej twórcy, a wbrew czystemu rachunkowi ekonomicznemu, wycofujemy nasz wniosek o koncesję na rozpowszechnianie kanału społeczno-religijnego z konkursu o koncesję na MUX-1" - napisał w oświadczeniu prezes PMPG Michał Lisiecki.

Poniedziałek był ostatnim dniem, w którym nadawcy mogli składać wnioski koncesyjne na poszczególne programy, które w wyniku konkursu mają znaleźć się na multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej MUX-1. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji nie poinformowała jeszcze, jacy nadawcy złożyli ofertę.
Nie wiadomo też, czy Fundacja Lux Veritatis, nadawca TV Trwam, to jedyny podmiotem, który - poza Platforma Mediową Point Group - ubiega się o miejsce dla programu o charakterze społeczno-religijnym.

Pod koniec ubiegłego roku w ogłoszeniach konkursowych KRRiT zdecydowała, że na MUX-1 znajdą się programy: społeczno-religijny, filmowy, edukacyjno-poznawczy oraz dla dzieci w wieku od 4 do 12 lat. W konkursie mogli wystartować zarówno nowi nadawcy, jak i ci, którzy już posiadają koncesje na nadawanie programu drogą satelitarną.

Fundacja o. Rydzyka w 2011 r. bezskutecznie ubiegała się o miejsce dla TV Trwam na MUX-1. Odmowną
decyzję Rada tłumaczyła niepewną sytuacją finansową Lux Veritatis. W dniu złożenia wniosku koncesyjnego, majątek fundacji wynosił ok. 90 mln zł, jednak większość tej kwoty stanowiła pożyczka udzielona przez Polską Prowincję Zakonu Redemptorystów. Fundacja odmówiła KRRiT informacji na temat warunków jej spłaty, choć termin upływał przed końcem okresu, na jaki miała być przyznana koncesja. Lux Veritatis jest też jedynym podmiotem, który nałożył na złożone w KRRiT dokumenty klauzulę tajności, przez co decyzja Rady nie może zostać upubliczniona.

Skargę fundacji na decyzję KRRiT w maju ubiegłego roku odrzucił Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie. Skarga kasacyjna, która trafiła potem do NSA nie była jeszcze rozpatrywana.

Zgodnie z treścią ogłoszeń o konkursie, program społeczno-religijny będzie zawierał "transmisje i relacje z nabożeństw i uroczystości religijnych, wydarzeń z życia Kościoła i społeczeństwa, edukował w zakresie historii i współczesności chrześcijaństwa w duchu nauczania Stolicy Apostolskiej i jedności z Episkopatem Polski; audycje poświęcone tematyce religijnej będą propagowały tolerancję i treści ekumeniczne oraz działania w duchu dialogu międzyreligijnego; audycje (...) będą wskazywać wartości, wspierać rozwój człowieka i rodziny w wolnym, demokratycznym społeczeństwie".

Dotąd uruchomiono w Polsce trzy multipleksy. Zgodnie z ustawą o wdrożeniu naziemnej telewizji cyfrowej multipleks trzeci (MUX-3) został przeznaczony dla telewizji publicznej (TVP), drugi (MUX-2) - dla dotychczasowych, komercyjnych nadawców naziemnych, m.in. Polsatu i TVN, zaś multipleks pierwszy (MUX-1) - ostatni, który ruszył przed planowanym na lipiec tego roku ostatecznym wyłączeniem nadawania analogowego w Polsce - dla nowych nadawców.

Na MUX-3 nadawane są programy: TVP1, TVP2 HD, TVP Info, TVP Kultura, TVP Historia, TVP Polonia. Na
MUX-2 dostępne są: Polsat, Polsat Sport News, TVN, TVN7, TV Puls, TV Puls 2, TV4. TV6. Na MUX-1 obecne są: TVP1 HD, TVP2, TVP Info, Polo TV, ESKA TV, ATM Rozrywka TV i T-TV.

Na MUX-1 programy publicznej telewizji znajdują się czasowo - zgodnie z harmonogramem wdrażania cyfrowego nadawania TVP ma je zwolnić nie później niż 27 kwietnia 2014 r. Zastąpią je programy wybrane w konkursie przez KRRiT.

Cztery inne miejsca na tym multipleksie KRRiT rozdysponowała w zakończonym w kwietniu 2011 r. konkursie. Zwyciężyli wówczas: Kino Polska TV, Eska TV, ATM Grupa i Stavka. W lipcu 2011 r., po rezygnacji spółki Kino Polska TV z koncesji na nadawanie, KRRiT zdecydowała, że program Kino Polska Nostalgia zastąpi Polo TV - program z polską muzyką.

ansa/PAP

[fot. J.Nowak]

Warto poczytać

  1. 1270hgwwwa 19.01.2018

    Prezydent Warszawy poleciła reprywatyzować nieruchomości przeznaczone na drogi

    - Komisja weryfikacyjna posiada informacje, że prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz osobiście poleciła reprywatyzować nieruchomości, które w przyszłości są przeznaczone na drogi

  2. Elektrowniajadrowa 18.01.2018

    To już pewne. W Polsce powstanie elektrownia jądrowa

    Elektrownia jądrowa będzie w Polsce budowana - to jest mój pogląd i ja go podtrzymuję - powiedział w czwartek minister energii Krzysztof Tchórzewski. Dodał, że jesteśmy dosyć blisko od tego, żeby powstał model finansowy

  3. modzelewski11012018 11.01.2018

    Prof. Modzelewski: przystąpienie do strefy euro to decyzja charakterze ustrojowym i politycznym

    "Ustrój pieniężny danego kraju stanowi podstawową wartość konstytucyjną, a uprawnienia Banku Centralnego w dziedzinie emisji są uregulowane ustawą zasadniczą".

  4. samsung 11.01.2018

    Francja: Pozew przeciwko Samsungowi za reklamy wprowadzające w błąd

    Dwie francuskie organizacje pozarządowe poinformowały w czwartek o złożeniu w sądzie w Paryżu pozwu przeciw koncernowi Samsung i jego francuskiej filii z powodu reklam wprowadzających w błąd i łamania praw pracowników, czego firma miała dopuścić się w Chinach.

  5. 1270rafalskaministerbiala 11.01.2018

    Rafalska: nic na to nie wskazuje, że będzie trzeba zwiększać finansowanie na "500 plus"

    Ok. 24,5 mld zł - taką kwotę w budżecie na 2018 r. zaplanowano na program "500 plus". Nic nie wskazuje na to, że będzie trzeba ją powiększać- powiedziała minister Elżbieta Rafalska

  6. Londyn 03.01.2018

    Wielka Brytania chce przystąpić do umowy handlowej w Azji

    Przedstawiciele rządu Wielkiej Brytanii przeprowadzili nieformalne rozmowy ws. przystąpienia kraju do zrzeszającej 11 państw azjatyckich Transpacyficznej Umowy o Wolnym Handlu (TPP), co ma pobudzić brytyjski eksport po Brexicie - podaje w środę "Financial Times".

  7. 1270lot 02.01.2018

    LOT zarobił w 2017 r. ponad 280 mln zł na działalności podstawowej

    Polskie Linie Lotnicze LOT w ubiegłym roku zarobiły ponad 280 mln zł na działalności podstawowej, czyli przewozie pasażerów - poinformował we wtorek prezes spółki Rafał Milczarski. To o ok. 100 mln zł więcej niż w 2016 r. Linia w ub.r. przewiozła prawie 7 mln pasażerów.

  8. 1270sklepikzmarzenami 30.12.2017

    Od Nowego Roku koniec z bezpłatnymi foliówkami w sklepach

    Od 1 stycznia 2018 roku do każdej plastikowej torby przy kasie doliczana będzie opłata recyklingowa na poziomie 20 groszy.

CS151fotMINI

Czas Stefczyka 151/2018

PDF (5,47 MB)

pobierz najnowszy numer
archiwum numerów

Facebook